Marta Cerdà Alimbau va fer una exposició de les seves obres ahir a les 19.00 h a una botiga alternativa del Born, Barcelona. Per iniciar l'acte va fer una breu presentació dels seus tres últims projectes classificats en il·lustració, tipografia i disseny gràfic.
Marta cerdà presenta les seves obres professionals a Barcelona.
La dissenyadora gràfica de Vilafranca va començar estudiant
psicologia, carrera que va deixar per estudiar disseny gràfic a l'Elisava. Una vegada acabada la carrera va treballar a moltes agències de publicitat d'Alemania i d'EUA. Per
realitzar els seus projectes sempre utilitza programes digitals. L'any 2008 va guanyar el premi ADC Young Guns i l'any 2012 va dissenyar la portada de la prestigiosa revista The Guardian Guide. Es sent una dissenyadora nòmada que sempre busca condicions de vida millors i nous mètodes per sentir-se
més realitzada.
Es caracteritza pel contrast que manifesta en tots els seus projectes entre allò artificial i allò orgànic. Fent referència a la il·lustració, la primera obra que presenta és una etiqueta de vi que li van encarregar des de Madrid. Per tal de fer-la és va inspirar tallant ceps i submergint-los en aigua. Respecte la tipografia ens parla de la seva caligrafia dolenta, motiu pel qual sempre treballa digitalment. Tot i això, defensa l'escriptura manual com a millor mètode per aprendre a conviure amb l'error. El projecte que ens presenta d'aquest àmbit és un póster que va regalar a Thom York, cantant de Radiohead, quan va venir a tocar a Barcelona amb Atoms for peace. Per realitzar-lo, va utilitzar la caligrafia "copperplate" perquè la considera molt correcta i polida. A més, va escollir un color fluor nuclear i va fer el disseny seguint la forma d'un àtom.
Finalment, presenta l'últim projecte basat en el disseny gràfic. És una il·lustració encarregada per l'ajuntament de Baltimore, ciutat molt industrialitzada que va contactar amb embaixades europees per portar a terme intercanvis culturals amb Europa. Per tal de culturalitzar la ciutat americana es van crear els "place makings", llocs caracteritzats per la gran quantitat de trànsit i on els artistes han d'intervenir. Per realitzar l'obra va inspirar-se amb les formes geomètriques característiques de la carretera i amb els colors de la bandera dels EE.UU i d'Europa. A partir d'aquí, va començar a fer fusions amb els colors i per evitar l'artificialitat, va donar-li un moviment imprecís i difuminat a algunes línies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada